Powiadomienia na przykładzie integracji Sello z Delta Kurier

Prosta Paczka została wyposażona w moduł automatycznych powiadomień, dzięki którym Twoi klienci będą zawsze na bieżąco. Już dziś ustaw dowolną ilość wysyłek o różnych treściach i parametrach. Poniżej znajdziesz więcej informacji o naszych powiadomieniach na przykładzie integracji Sello z kurierem Delta.

Pozostań w kontakcie ze swoimi klientami – zobacz jakie to łatwe!

Po odpaleniu ProstejPaczki2, w pierwszej kolejności zapraszamy do modułu Administracja, gdzie w zakładce Moduły włączamy Powiadomienia. W zakładce Powiadomienia klikamy Ustawienia, a następnie Konfiguracja. Zaczynamy od kliknięcia przycisku dodaj konfigurację i nadajemy jej nazwę. Zaznaczenie Automatycznej wysyłki spowoduje, że każda akcja podjęta w systemie (zdefiniowana wcześniej przez nas) zakończy się automatycznym wysłaniem powiadomienia na wskazany adres e-mail.

Czym są powiadomienia i kiedy są wysyłane.

Powiadomienia pozwalają automatycznie i bez Twojej ingerencji zaraportować akcję podjętą w ProstejPaczce2. Możesz informować swoich klientów, że właśnie zarejestrowałeś zlecenie w systemie, wygenerowałeś list przewozowy lub zmieniłeś jego status. Sprawdź jakie to wygodne!

Powiadomienie o nowym liście przewozowym Delta Kurier z Sello.

W poniższym przykładzie posłużymy się akcją zdefiniowaną jako „Przygotowanie listu”, jako źródło wskażemy Sello, a jako metodę eksportu Delta Kurier. Oznacza to, że zawsze, gdy w module Sello przygotujemy list przewozowy dla Delta Kurier, system automatycznie na wskazany adres wyśle e-mail. Całość ustawień nazywamy konfiguracją i możesz przygotować ich dowolną ilość. Pamiętaj, że wskazując taką konfigurację wysyłasz maile tylko w przypadku listów przygotowanych z Sello do Delta Kurier. Jeśli w Sello przygotujesz list dla DPD czy UPS, powiadomienie nie zostanie wysłane. Jeśli chcesz informować o wszystkich listach przewozowych, skorzystaj z opcji Metody eksportu -> dla wszystkich metod, wówczas każdy przygotowany list przewozowy zostanie uzupełniony o wysłany e-mail.

Dlaczego mam wybierać kurierów, dla których będą wysyłane powiadomienia?

Dzięki takiemu podejściu masz większy wybór i zdecydowanie więcej możliwości. Możesz zaznaczyć wszystkie metody – wówczas e-mail zostanie wysyłany przy okazji każdego listu przewozowego. Możesz również przygotować większą ilość konfiguracji (przycisk Duplikuj po lewej stronie) i każdą z nich ustawić na innego kuriera. W takim przypadku możesz wysyłać różne treści klientom korzystającym z różnych kurierów, korzystać z różnych skrzynek mailowych lub raportować inne dane.

Czy moje maile dochodzą do adresatów?

Możesz się upewnić przechodząc do zakładki Powiadomienia. Znajdziesz tam wszystkie akcje podjęte przez nasz automat wraz z opisem ich stanów (czy wysłano, kiedy wysłano, do kogo, z jakim skutkiem itd.). Jeśli na liście wysyłek znajdziesz pozycję, która nie została wysłana, możesz ją wysłać ponownie poprzez kliknięcie prawym klawiszem myszy i wybraniem stosownej opcji. Dla wielu wiadomości możesz je zaznaczyć i kliknąć Wyślij dla zbiorczej wysyłki.

Co mogę raportować?

Udostępniamy wszystkie pola klasycznego e-maila (Temat, Do, DW, UDW i Treść). Jako adres e-mail możesz wskazać odbiorcę przesyłki. Treść powiadomienia zależy wyłącznie od Ciebie – możesz zwyczajnie poinformować klienta o przygotowaniu listu, możesz poprosić o wypełnienie ankiety, zaprosić na stronę www itd. Możesz też skorzystać z naszego szablonu klikając „Wstaw przykładowy tekst”. Do dyspozycji dajemy Ci również całą listę zastępników, czyli fraz które system przed wysyłką podmieni na konkretne dane. Kliknij „Pokaż listę zastępników”, wybierz interesujący Cię element i wklej go do treści maila.

Chcę wiedzieć więcej o Prostej Paczce!

Po więcej informacji o programie zapraszamy na stronę programu.
Zapraszamy również do pobrania i przetestowania wersji demo programu.
W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z nami!